familjefarsan.blogg.se

Delar med mig av min vardag bestående av småbarn, familjeliv och arbete. Naturligtvis har jag en hel del intressen på hög, men när fan ska man hinna med dem när man knappt hinner med sig själv?!

En början....

Kategori: Allmänt

Halloj.

Christian heter jag och tänkte jag skulle skriva lite om min vardag.
Min vardag som ändrades HELT och hållet den 24 dec 2011. Då föddes min son Leon.
Och oj oj vilken omställning det har blivit. Det är ju givetvis helt fantastiskt att se ett litet liv formas men det har inte varit helt lätt.
 
Jag jobbade som grävmaskinist i Norge, jag var borta 7 dagar och sen ledig 7 dagar. Och det funkade helt ok innan lillkillen dök upp. Men det visade sig att det inte funkade så bra när frun fick sköta allt här hemma med barn, hund, katt och hus på egen hand. Och sen fick vi beskedet att lille Leon kommer få ett syskon i feb. Så jag hittade ett nytt jobb nu i sommar. Jag kommer visserligen vara borta fortfarande men nu är det vår huvudstad som gäller. Och nu jobbar jag bara mån-tors så på helgerna är det kvalitetstid med Leon som gäller.
Men vi kände att det inte var en tillräcklig utmaning med en bäbis och en till på väg. Så vi sålde huset och köpte ett nytt inne i stan. Utmaningen i det hela är att vi ska vara ute ur vårt hus den 1 nov och får inte flytta in i det nya huset förän 1 dec. Så vi kommer att flytta allt vårt pick och pack till svärföräldrarna en månad innan vi kan flytta in i vårt underbara nya hus =)
 
Men det är ju inte bara att flytta och packa när jag bara är hemma på helgerna. Sen är det ju svårt att vara effektiv med en fru som har ont i ryggen pga graviditeten och samtidigt ta hand om och umgås med lillgrabben.
 
Men tar vi oss bara genom dom närmaste månaderna så kommer det här gå som en dans =)
 
Tanken är väl att skriva om vad som händer om dagarna, hoppas det är någon som intresserad av att läsa vad jag skriver. Annars är det skönt att få skriva av sig lite med =)
 
Nu är det dax att hoppa i säng och ladda för en vecka i stockholm med nattjobb.
 
 



ska försöka lära mig hur man gör något åt designen på bloggen också....
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: